Σελίδες

ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 91.2

Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Η ΑΓΙΑ ΓΑΛΗΝΗ

• Εχει ιστορια χιλιετιών...
• Τρεις εκδοχές-θεωρίες.
• Η εκκλησια Της στο ομώνυμο χωριό στο Ρέθυμνο...

           Σημερα ειναι η εορτή της Αγιας Γαλήνης (γιορτάζουν η σύζυγός μου Γαλήνη και η δεύτερη εγγονή μου η Γαλήνη (Λίντα) η μικρή κορη της μεγάλης κορης μου Λεμυ), για την οποία δεν ξέρουμε πολλά πραγματα...
           Η Αγία Γαλήνη στην Ορθόδοξη Εκκλησία αναφέρεται οτι έζησε και μαρτύρησε στην Κόρινθο, τον τρίτο αιώνα μ.Χ και η μνήμη της τιμάται στίς 16 Απριλίου... Εχει ιστορία χιλιετιών.
           Ειναι γεγονός οτι το όνομα ΓΑΛΗΝΗ πολυ σπάνια χρησιμοποιείται στην Ελλαδα. Βεβαια στο σπιτικό μου εχω την μεγαλη Τιμή και χαρά να εχω δυο με το ονομα Γαλήνη. Την σύζυγό μου και την μεσαία εγγονή μου.
           Ο Ιερός Ναός της Αγιας Γαλήνης υπαρχει στο ομώνυμο χωριό στο Ρέθυμνο. Οπως με πληροφόρησαν προκειται για μιά πανέμορφη Εκκλησια, με εκπληκτικές εικόνες.
           Σύμφωνα με την ιστορία, για το πως πηρε-έλαβε τό όνομα Αγία Γαλήνη, υπάρχουν τρεις θεωρίες, εκδοχές.
           • Το ονομα Γαλήνη οφείλεται στήν Βυζαντινή  Αυτοκράτειρα Ευδοκία. Η Ευδοκία, καθώς ταξίδευε πρός τούς Αγίους Τόπους με το καράβι της, έτυχε σε μεγαλη καταιγίδα. Και πράγματι ηταν μεγάλη η τρυκιμία, η οποία απειλησε το καράβι και τους επιβάτες. Τοτε η Αυτοκράτειρα Ευδοκία ζήτησε την βοήθεια τής Παναγίας. Καί έκανε Τάμα να κτίσει μια εκκλησία πρός τιμή Της αν σωθούν. Οταν το πλοίο έφθασε σώο σε μια απόμερη παραλία της Νότιας Κρήτης, η Ευδοκία διέταξε να χτιστεί η εκκλησια, Παναγία Γαλήνη. Υστερα απο κάποια χρόνια  ο Ιερός Ναός εγινε γνωστός ως η Αγία Γαλήνη.
           • Συμφωνα τώρα με τήν δεύτερη θεωρία-εκδοχή, με την διάδοση του Χριστιανισμού, χτίστηκε πάνω στο ναό τής Άρτεμης, Μονή τού Γαλήνιου Χριστού, απ'όπου και προέκυψε και το όνομα του χωριού...
           • Βεβαια υπαρχει και μια τριτη εκδοχή, η, θεωρία. Η περιοχή πήρε τό όνομά της απο τις λέξεις "αει γαλήνη", επειδή τα νερά στο λιμανάκι της Αγίας Γαλήνης, ειναι παντα ήρεμα και γαλήνια...
            Αυτή ειναι με λίγα λόγια η ιστορία της Αγίας Γαλήνης, που ειναι στο Ρέθυμνο.
            Χρόνια Πολλά
Γιώργος Κοντονής
         



Δεν υπάρχουν σχόλια: